Заповіді гуманістичного підходу до виховання дітей



1.     Ніколи не карайте дітей. Головну увагу приділяйте не так корекції поведінки дитини, як налагодженню довірливих стосунків з нею.
2.     Не засуджуйте або схвалюйте вчинки дитини – їх слід аналізувати й розуміти.
3.     Ставте перед дитиною конкретні вимоги й чітко пояснюйте їй, чому в тій або в іншій ситуації слід діяти не так, а інакше.
4.     Не критикуйте дитину за неуспішність, а тим паче не виставляйте на посміх, не докоряйте і не принижуйте, її помилки – це насамперед ваші помилки.
5.     У вихованні не ставайте «над дитиною», а коли й доведеться не зробити, то лише для її захисту.
6.     Уважно слухайте дитину, заохочуйте її ділитися своїми турботами. Співчувайте їй під час розмови, ненав’язливо спрямовуйте на прийняття правильного рішення.
7.     Хваліть дитину від душі, вірте в неї й довіряйте їй, а головне – любіть її лише за те, що вона дитина.
8.     Пам’ятайте: порівнювати дитину можна тільки з нею самою – сьогоднішню із вчорашньою.
9.     Пам’ятайте: повага передбачає відсутність насильства. Нехай дитина росте й розвивається такою, якою її створив Господь. Повага – це здатність усвідомлювати унікальну індивідуальність дитини. Любов – акт віддавання: віддавати іншому свою радість, свій інтерес, свої розуміння, знання, почуття.

Принципи роботи:

-         Інтеграція різних видів дитячої діяльності.
-         Активізація особистого досвіду дітей.
-         Формування у дошкільників уміння активно застосовувати в практичному житті набуті знання.
-         Врахувати дозування і співвідношення інформації щодо самостійної практичної роботи дітей на ігрових принципах.
-         Цілеспрямоване використання народознавчого матеріалу та художніх творів.
-         Поступове підведення дітей до самостійних висновків т а узагальнень.
  
ФОРМИ, МЕТОДИ І ПРИЙОМИ РОБОТИ:

-         Традиційні, комплексні та інтегровані заняття;
-         Моделювання та проектування;
-         Трудова діяльність і різні види ігор;
-         Вирішення проблемних завдань та ситуацій;
-         Спостереження та екскурсії;
-         Театралізована діяльність;
-          Тренінги;
-         Виставки;
-         Читання художніх творів та бесіди за ними;
-         Рольове програвання бажаної поведінки в різних життєвих ситуаціях;
-         Вправи (в том числі на самопізнання);
-         Використання «ситуацій успіху»;
-         Алгоритми;
-         Етюди психогімнастики та пантоміміка;
-         Образотворча діяльність;
-         Обмірковування та програвання заданих ситуацій;
-         Кросворди та ребуси (розгадування);
-         Анкетування та діагностування;
-         Дні відчинених дверей;
-         Перегляд та аналіз фрагментів мультиплікаційних фільмів з наступним моделюванням нових версій;
-         Дискусії;

Немає коментарів :

Дописати коментар