Вплив реклами на розвиток дітей


Сьогодні неможливо уявити перегляд будь-якого фільму чи програми без регулярного переривання рекламним роликом. З одного боку, реклама надає можливості познайомитьсь з новими продуктами виробництва, з іншого – є потужним засобом впливу на масову свідомість. Через рекламу телебачення стимулює споживання різноманітних благ, нав’язує певні стереотипи поведінки, цінності, зображує стиль життя середнього та вищого класів як життєвої норми.
Вплив реклами на дорослу людину є досить великий. На противагу такому впливові доросла людина може використовувати свій життєвий досвід, сформовані переконання, цінності та критичне мислення.. Хоча навіть і це не дає можливості повність захистити себе від такого впливу. А як же реклама впливає на дітей та підлітків?
Результати дослідження, яке проводила група експертів психологічної асоціації, показали, що діти до 8 років не відрізняють телерекламу від інших телепередач та не можуть відмовитись від її перегляду: вони нерозбірливо довіряють телевізійній рекламі, мають бажання придбати товар, що рекламується і вимагають цього від дорослих. Рекламодавці все більше і більше цікавляться дітьми Деякі західні дослідники говорять про те, що зараз діти визначають близько половини сімейних покупок.
Проблема полягає в тому, що діти не мають достатньо досвіду та не можуть критично ставитись до рекламної інформації. Тим більше що діти нині проводять перед телевізором дуже багато часу, і дуже часто це відбувається за відсутності дорослих.
Для протидії впливу, що спричиняє реклама на дітей, деякі країни прийняли певні законодавчі положення.
В Україні проблема «реклама і діти» знайшла відображення в Законі України «Про рекламу» . Так, відповідно до ст.. 20 «Реклама і діти»:
1. Забороняється реклама
- з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену для придбання або споживання неповнолітніми;
- з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;
- із вміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутись до третіх осіб із проханням зробити покупку;
- з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв.
2. Реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що в разі їхньої імітації можуть завдати шкоди дітям або викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.
3. Реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності.
4. Реклама не повинна вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім’єю без урахування можливостей її бюджету.
5. Реклама не повинна створювати в дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.
Якщо ж подивитися рекламні ролики, що транслюються на українському телебаченні, можна побачити, що майже кожне з цих положень порушується.
Одним із методів роботи з дітьми над формуванням реалістичного ставлення до реклами є обговорення роликів, метою якого довести дітям навмисно перебільшений , фантазійний характер реклами, навчання дітей критичного ставлення до рекламних повідомлень.

Фахівці рекомендують такі методи захисту:
 Бути упередженим. Необхідно пам’ятати, що мета комерційної реклами – змусити людину зробити покупку чи скористатися певними послугами.
 Ставити під сумнів рекламні обіцянки. Такі фрази, як «найкращий», «найдешевший», «найсмачніший» та інші, повинні відразу викликати запитання: чому? порівняно з чим? Хто це визначає і чим це підтверджується?
 Бути прискіпливим. Необхідно дивитися на рекламні повідомлення з боку. Зверніть увагу на те, як одні й ті самі актори виконують ролі «експертів», «спеціалістів», «пересічних громадян», «бізнесменів», «подружжя», «осіб, яким допомогло» і таке інше в різних роликах.
 Думати. Після аналізу текстів чи ситуацій,що розігруються, стає зрозуміло, що в реальному житті люди не використовують так
Проте важко очікувати від дітей, що вони зможуть підходити критично до рекламних повідомлень, доки дорослі самі піддаються їхньому впливу. Тому перш за все дорослим необхідно виробляти захисну реакцію та критичне ставлення до реклами і вчити цьому дітей.

Джерело:  мережа Інтернет

Немає коментарів :

Дописати коментар